Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych
By Admin / 23 czerwca, 2022 / Brak komentarzy / Internet
Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z powszechniejszych i skuteczniejszych metod na wypromowanie swojego serwisu internetowego w sieci. Dzięki temu możliwe staje się pozyskanie klientów na Twoje produkty lub usługi, zależnie od tego co sprzedajesz i co oferujesz swoim odbiorcom. Może być też tak, że po prostu chcesz aby czytano Twojego bloga, aby później móc zarabiać z reklam czy z artykułów sponsorowanych. Bez względu na to jaka jest Twoja sytuacja, to po prostu potrzebujesz ruchu z Google, który możesz uzyskać za pomocą kilku prostych metod. Jednak pomimo tego, że są one proste, to musisz pamiętać o tym, że na wyniki z pozycjonowaniu trzeba poczekać nawet i do trzech miesięcy. Jest tak, gdyż nie wiadomo dokładnie kiedy który robot Googla odwiedzi Twoją stronę, aby ją ocenić w swoim rankingu. Zatem nie oczekuj efektów od razu, jednak pamiętaj o tym, że bez względu na czas, to na takie efekty warto czekać, ponieważ nic nie jest w stanie zastąpić dobrze wypozycjonowanej strony lub sklepu internetowego. Na czym więc polega pozycjonowanie stron internetowych?
Wybierz odpowiednie słowa kluczowe dla Twojej strony
Przede wszystkim powinieneś wybrać na jakie słowa kluczowe chcesz, aby Twoja strona była pozycjonowana. Ponieważ pozycjonowanie to nic innego, jak wykonywanie określonych działań mających doprowadzić do tego, że Twoja strona wyświetli się w wynikach wyszukiwania w Google na dane słowo kluczowe. Zatem jeśli przykładowo prowadzisz sklep z butami i oferujesz czerwone szpilki, wówczas warto, aby użytkownicy mogli znaleźć Twój sklep pod hasłem „szpilki czerwone damskie”. Dzięki temu pozyskasz klientów zainteresowanych dokładnie tym produktem, który oferujesz. W jaki sposób osiągnąć to, aby wyświetlać się w Google na te frazy, na których nam zależy? Istnieje kilka sprawdzonych technik, które Ci na to pozwolą, jednak tak jak wspominaliśmy wcześniej, musisz uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie czekać na efekty prowadzonych przez Ciebie działań.
Optymalizacja Twojej strony internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarki Google
Jednym z pierwszych kroków do udanego wypozycjonowania strony internetowej jest jej optymalizacja. Oznacza to, że powinniśmy wykonać szereg czynności, które sprawią, że Google Bot przyjaźniej spojrzy na nasz serwis. Zatem w pierwszym kroku należy przede wszystkim uprościć i „odchudzić” kod HTML, za pomocą którego została zbudowana strona. Ważne jest, aby treści było więcej niż kodu, a przynajmniej, aby stosunek między nimi utrzymywał się na poziomie 50%. Nadmiar kodu sprawia, że strona się wolniej ładuje, a to jest coś, czego Google zdecydowanie nie lubi. O wiele wyżej rankują strony, które się szybko ładują i które są przyjazne użytkownikom mobilnym. Oznacza to, że Twoja strona musi się dobrze wyświetlać nie tylko na laptopach czy komputerach stacjonarnych, ale także na smartphonach oraz tabletach. W innym wypadku Google nie będzie wysoko ranktować Twojej strony internetowej. Inny aspekt to stosowanie nagłówków H1, H3, H3 itp., aby poinformować Google Bota co jest tak naprawdę ważne na Twojej stronie, które treści są szczególnie kluczowe i istotne dla Ciebie. Umiejętnie stosowanie tych nagłówków pozwoli Ci wypozycjonować się w Google na frazy opłacalne dla Twojego biznesu.
Linkowanie zewnętrzne, czyli linki przychodzące do Twojej strony
Inny istotny element to pozyskiwanie linków, które prowadzą do Twojej strony. Bez linków nie uda Ci się osiągnąć wysokich pozycji w Google. Pamiętaj o tym, aby Twój profil linków był zdywersyfikowany, oznacza to, że powinien on zawierać różnego rodzaju linki, z artykułów, katalogów, mediów społecznościowych i grafik. Jednorodny profil linków może Ci zaszkodzić, ponieważ Google może wtedy uznać, że pozyskujesz go w sposób nieorganiczny, co oznacza ryzyko uzyskania bana od Google i wykluczenie Twojej strony z wyników wyszukiwania, a tego przecież jak najbardziej chcesz uniknąć. Dlatego dbaj o swój profil linków, jego jakość i różnorodność, tak aby uniknąć ryzyka nadania kary przez Google Bota. Jeśli będziesz działać ze spokojem i z głową, a także nie będziesz przesadnie oszczędzać na linkach, wówczas tego typu kary nie powinny stanowić zagrożenia dla Ciebie i Twojego serwisu.